Malin

MPS III Sanfilippo Typ A

Malin föddes 1982 och bodde i Västerås. Malins bror heter Tomas som är född 1984. Malin fick sin diagnos när hon var 18 år. När hon var 10 år fick hon diabetes. När Malin skulle börja i skolan märktes det att något var galet. Hon hängde med bra fysiskt, det var den mentala biten som inte fungerade. Malin blev orolig, svårt med sömn, även ångest, mycket infektioner. Malin blev sakta sämre i sin sjukdom och fick problem med att gå och stå, tala och äta själv. Till slut behövde hon hjälp med allt. Malin flyttade till gruppboende 2003. Hon tyckte om att lyssna på musik, titta på tv, åka på utflykter.

Vår Malin somnade in 2 juli 2008. Hon åkte in på sjukhus 16 juni. Hon hade urinvägsinfektion och lunginflammation. Under våren har Malins tillstånd försämrats, hon har haft svårt att äta, gått ner i vikt. Hon skulle få en peg insatt för sondmatning, nu blev det inte så. Malin svarade på behandlingen i början och piggade på sig lite. Sedan vände det och hon blev bara sämre och sämre. Läkarna tog prover och prover, dygnet runt tror jag. En vecka innan Malin somnade in fick vi besked av läkarna att det fanns inget att göra. Hela släkten besökte Malin på sjukhuset, även Malins hund Hampus fick hon träffa. Vi rullade ner sängen i källarplan och han ficka hoppa upp i sängen och gosa ett tag. Efter den stunden sken Malin som en sol och hon pratade lite grann. Dagen efter var det lika illa med henne. Hon fick morfin på slutet mot smärtorna och hon somnade in väldigt fort. Malin har det nog bättre nu. Hon var en ängel i livet och hon är en ängel nu. Vi hade en fin och lättsam begravning med mycket musik och en välbesökt kyrka.. Vi tänker på henne varje dag, och vi tänder våra ljus. Ha det så bra nu vår Ängel

Mamma Pappa Lillebror Thomas o Hunden Hampus